7 tips putus cinta !



BISMILLAHIRRAHMANIRAHIM !


hey anak muda ! hahha * ketawa jahat * .
Actually Aina nak k0ngsikan pasal putus cinta . yaahhh !
jarang sangad dah jumpa anak muda ni tak bercinta . umur 9 @ 10 tahun pun dah
menggatal nak kaple ! 0ppps . s0ry m0ry . tapi kecik lagi lah dik nak 
ng0rat-ng0rat masa tu . beul tak ? yaaahhh ! dah lari t0pik . sapa pernah putus
cinta ? w0w ! ramai ! :) n0rmal lah dear putus-putus ni ! 
n0w . Aina ada nak k0ngsi macam mana nak handle bila putus . 
buka mata luas-luas dan baca betul-betul



1. Menangis

Menangislah, dengan tangisan dari hati yang menangis, kerana dari tangisan itu akan mengurangkan rasa sakit, biarlah air mata itu mengalir supaya anda dapat rasa sedikit tenang dari apa rasakan.. Tak salah kalau menangis dan ia adalah digalakan kerana ia adalah fitrah semulajadi manusia bila seseorang itu bersedih. Tetapi jangan sehingga memudaratkan, kerana percayalah ia baru sedikit garam yang anda rasakan..



2. Berkongsi

Ceritakanlah pada orang yang paling rapat dengan anda, terutama sekali keluarga, dalam apa jua situasi, keluarga anda akan menjadi orang yang pertama dan orang yang akan sentiasa beri sokongan pada anda.. Biar susah atau senang, mereka tetap mendampingi anda. Dengan rakan yang boleh dipercayai dan boleh menyimpan rahsia anda, ceritakanlah supaya sedikit sebanyak boleh menjadi satu kesedaran buat diri anda.. :)



3. Bersabar dan redha

Setiap kejadian itu penuh hikmahnya.. Terimalah sekiranya dia bukan milik atau jodoh kamu, insya allah, orang yang baik itu untuk orang yang baik.. Itu janji allah pada hambaNya.



4. Masa

Tipulah jika anda tak teringatkan diri si Dia, sedangkan anda pernah pergi di restoran yang sama, dia pernah datang menjenguk di rumah keluarga anda, pergi bersiar bersama.. Biarlah masa menenangkan diri anda, dan biarlah masa untuk anda melupakan si Dia.. Ambillah seberapa banyak masa untuk tenangkan hati anda..



5. Tunggu 

Antara silap dan salah, pasangan yang putus cinta, mereka sering terlalu gopoh untuk mencari pengganti, dikala hati mereka sedih.. Percayalah ia bukan satu tindakan yang terbaik, kerana dalam pada masa yang sama, pasangan anda mungkin menyesali tindakannya dan ingin kembali pada anda, ini akan membuat anda dalam keadaan lebih tertekan jika anda terpaksa pilih antara dua..



6. Aktiviti

Penuhi masa anda dengan aktiviti yang boleh melupakan anda pada si dia, jangan duduk berseorangan kerana ia akan buat ada teringatkan si dia.. Keluar bersama kawan dan keluarga untuk beriadah..



7. Berdoa

Sentiasa berdoa padaNya, memberi pentunjuk pada diri anda.. dan janganlah terlalu sedih.. Akan ada penggantinya.. percayalah pada Allah.. :)

===========================================================

No comments :